Media
Documents:
Photos:
Videos:
Audio/Podcasts:
Biography
Liam Matthew Brockey is an historian of Early Modern Europe. His primary area of interest is the history of Southern Europe, with a focus on Portugal, its overseas empire, and Roman Catholicism.
Industry Expertise (3)
Research
Education/Learning
Writing and Editing
Areas of Expertise (8)
Roman Catholicism
European Empires
Southern Europe
Portugal
Portuguese Empire
Missionaries
Counter-Reformation
Colonialism
Accomplishments (1)
Best Review, given by the Catholic Press Association of the United States and Canada in 2017
2016 For contribution to review of John McGreevy, American Jesuits and the World: How an Embattled Religious Order Made Modern Catholicism Global (Princeton: Princeton University Press, 2016), in American Catholic Studies.
Education (2)
Brown University: Ph.D., History 2002
Brown University: A.M., History 1997
Affiliations (1)
- Sikelia Productions, New York; consultation on the film Silence , directed by Martin Scorsese
Links (1)
News (3)
MSU historian helps Scorsese tell epic tale of Jesuits in Japan
Michigan Radio
2017-02-14
Michigan State University historian Liam Brockey has spent years studying the history of Catholicism. Now, that scholarship is generating something unexpected: Oscar buzz...
Ao ritmo da dúvida como nas marés
Publico online
2017-01-20
Onde está o ponto para lá do qual não se pode passar? É a pergunta que, com Scorsese, também faz Liam Brockey, um dos historiadores que trabalhou com ele na adaptação ao cinema do romance de 1966 de escritor japonês Shusaku Endo (1923-1996). “Gosto dessa opção, do homem apenas com os sons que lhe chegam da natureza. No caso dos jesuítas portugueses, de uma natureza que lhes era estranha e muito dura”, diz o historiador numa conversa com o Ípsilon a partir da sua casa em East Lansing, 145 quilómetros a oeste de Detroit, e sede da universidade estadual do Michigan onde é professor.
"O catolicismo foi crucial para manter uma presença portuguesa na Ásia"
Diário de Nolicias online
2016-12-22
Liam Brockey, professor na Universidade Estadual do Michigan e especialista na presença dos missionários na Ásia fala dos jesuítas no Japão dos séculos XVI e XVII, tema do novo filme de Martin Scorsese, Silêncio, que se estreia amanhã nos Estados Unidos e chegará aos cinemas portugueses a 19 de janeiro. Brockey, fluente em português, é membro da Academia Portuguesa da História.